A Ford Ranger története 2. rész

Az előző cikkben áttekintettük a Ford Ranger fejlődését 2016-ig, és láthattuk, hogyan vált a Ranger a pickup kategória egyik meghatározó modelljévé. A 2011-ben bemutatott globális Ranger (T6 platform) 2015-ben egy jelentős frissítésen esett át: új orrkialakítást és modernebb utasteret kapott. Ez a ráncfelvarrás megerősítette piaci pozícióit – a Ranger számos országban a legnépszerűbb pickupok közé került, Európában pedig már ekkor átvette a vezetést a szegmensében. Robusztus felépítésével, sokoldalúságával és folyamatos műszaki fejlesztéseivel a Ranger 2016-ra valódi etalonná vált a középméretű pickupok között, megalapozva hírnevét a rajongók és a szakma körében. 

2016-2018 közötti időszak

2016 és 2018 között a Ford tovább csiszolta a Ranger receptjét. Bár kívülről nagy változás nem történt a 2015-ös ráncfelvarráshoz képest, a háttérben folyamatosan fejlesztették a technikát és a felszereltséget. 2017-ben például elérhetővé vált a SYNC 3 infotainment rendszer a Rangerben, modernebb kapcsolódási lehetőségeket és fejlettebb vezetéstámogató funkciókat biztosítva a vezetőnek. A futómű hangolásán is finomítottak a mérnökök a jobb menetkomfort érdekében, és javítottak a biztonsági felszerelések terén is. Ennek köszönhetően a Ranger ebben az időszakban is versenyképes maradt, sőt egyre népszerűbb lett a vásárlók körében.

2018-ban a Ford egy újabb frissítést hajtott végre a Ranger modellen, ami már előkészítette a terepet a különleges változatok és a következő generáció számára. Ebben a frissítésben – a 2019-es modellévre – megjelent egy új, izgalmas motorváltozat: a 2,0 literes EcoBlue bi-turbó dízelmotor, 213 lóerős teljesítménnyel, amelyhez a Ford 10 fokozatú automata váltója társult. Ezt a korszerű hajtásláncot eredetileg a Ranger legújabb sportváltozatában mutatták be, de hamarosan a magasabb felszereltségű szériamodellek (például a Wildtrak) számára is elérhetővé tették. Az utastérben ekkor már alapvetően nem változtattak, azonban további fejlesztéseket kapott a biztonsági arzenál (pl. vezetéstámogató rendszerek) és az elektronikai felszereltség. Mindezek a fejlesztések biztosították, hogy a 2016-2018-as Ranger mindig naprakész maradjon a piacon, és előkészítették a terepet a nagy dobásnak számító új változatok számára.

2018-2024 közötti fejlesztések

2018-ban érkezett el a Ford Ranger történetének egyik legizgalmasabb fejezete: a Ranger Raptor bemutatkozása. A Ford Performance által fejlesztett Ranger Raptor egy vérbeli terepsport pickup, amelyet Thaiföldön lepleztek le 2018 februárjában. A Raptor megjelenése a nagytestvér F-150 Raptor stílusát követi: robusztus, kiszélesített kerékjárati ívek, megerősített futómű és hatalmas FORD felirat díszíti a hűtőrácsát. Technikai szempontból is újdonságot hozott: a Ranger Raptor kapta meg először a 2.0 literes EcoBlue biturbó dízelt, 213 lóerővel és egy 10 fokozatú automata váltóval. Átdolgozott futóművével, Fox lengéscsillapítóival és alapáras összkerékhajtásával kifejezetten nagy sebességű terepezésre tervezték.

A következő nagy mérföldkő a visszatérés volt az észak-amerikai piacra. A Ford 2011-ben kivonult az USA-ból a Rangerrel, de a középkategóriás pickup szegmens újjáéledése miatt 2019-ben visszahozta a modellt Észak-Amerikába. Az amerikai piacra szánt változat ugyanarra a T6 platformra épült, mint a globális modell, de kapott néhány egyedi módosítást. Az új generációs Ranger bemutatása 2021 végén történt meg, a teljesen megújult, modern technológiákkal és új dizájnnal érkező modell 2022-től került forgalomba világszerte.

Eladási adatok 2016-tól

A Ranger 2016 óta folyamatosan növekvő eladási számokat produkált, különösen Európában. 2016-ban 38 600 darabot értékesítettek a kontinensen, míg 2018-ban már 50 900-at. Az amerikai piacra való visszatérés 2019-ben nagy lökést adott az értékesítéseknek, az USA-ban az első évben 89 500 Ranger kelt el. A pandémia idején volt egy kisebb visszaesés, de 2021-ben újra rekordot döntött az európai piac, 54 466 darabos eladással. 2024-re a Ford Ranger eladásai tovább nőttek, és Európában 60 400 darabot értékesítettek belőle, ezzel zsinórban tíz éve a legnépszerűbb pickup lett a régióban.

Miért szeretik az emberek a Rangert?

A Ford Ranger népszerűségének titka az, hogy egy igazi mindenes pickup. Egyszerre kemény munkagép és kényelmes, jól felszerelt autó a hétköznapokra. Strapabíró felépítése miatt sokan választják mezőgazdasági, építőipari és egyéb szakmai felhasználásra, de ugyanakkor a modern technológiáknak és az egyre kényelmesebb belső térnek köszönhetően családi autónak is megállja a helyét. Emellett a Ranger sokoldalú: egyaránt jól érzi magát az aszfalton és a terepen, így a kalandvágyó tulajdonosok is megtalálják benne a számításaikat. Az extrém változatok, mint a Ranger Raptor, pedig külön rajongótábort alakítottak ki, hiszen ezek a modellek igazi élményautók. Nem csoda, hogy a Ranger mindig izgalmas újdonságokkal érkezik, és a vásárlók évről évre kíváncsian várják a következő fejlesztéseket.

Források: Ford sajtóközlemények, értékesítési adatok és autóipari híroldalak

en.wikipedia.org

en.wikipedia.org

en.wikipedia.org

en.wikipedia.org

en.wikipedia.org

en.wikipedia.org

en.wikipedia.org

en.wikipedia.org

media.ford.com

media.ford.com

media.ford.com

media.ford.com

carmudi.com.ph

goodcarbadcar.net

en.wikipedia.org

en.wikipedia.org