F-150 Shelby Raptor BAJA - a vadállat

A Shelby American egy legendás cég, amely az 1960-as évek végétől a Forddal együttműködve dolgozott különböző modellek átalakításán. Olyan modelleket készítettek, mint például a Mustang GT350-es változata. Valamennyi autót, amelyet a Shelby American átalakított, lenyűgözővé tették a változtatásokkal. A Shelby American munkájának eredménye az F-150-es Ford modell átalakítása, melyből 5 féle változat készült. Mai cikkünkben az F-150 Raptor BAJA modellt mutatjuk be közelebbről. 

A Shelby nagyon büszke a járművön végzett átalakításra, ahogyan azt az autó külsején és belsejében is megtalálható rengeteg Shelby logó bizonyítja. Mivel ebből a modellből mindössze félezer darab készül, így egyedi számozást is kap valamennyi autó.

Az F-150 Shelby Raptor BAJA a leginkább terepre hangolt darabja a sorozatnak.

A korszerűsítés biztosítja, hogy ez a modell most nagyobb energiával és teljesítménnyel büszkélkedhet. Az offroad versenyzésre kifejlesztett modell emelt futóművel, megerősített alvázzal készült. Az alap F-150 Raptor motorját kicsit feltuningolták, bár megmaradt a 3,5 literes ikerturbós EcoBoost V6-os motor, de a lóerők száma 525-re emelkedett a módosítások hatására, amit nem mással, mint egy nagy teljesítményű alumínium hűtőrendszer beszerelésével értek el, és persze a turbóba is belenyúltak kicsit.

Az alap F-150-es Raptorban megtalálható tízfokozatú automata sebességváltó, az összkerékhajtási-rendszer és a differenciálmű nem változott, viszont az autóban az ülések a terephez és a vezetési stílusodhoz igazíthatóak. A Raptor két pótkereket kapott, így a legkeményebb terepen sem éri meglepetés. A Standard LED világítási rendszer biztonságossá és könnyebbé teszi az éjszakai autózást egy ismeretlen területen is.

Az átalakítások során még ütősebb és vadabb lett az autó kinézete, ezt új légterelő elemek, egyedi lökhárítók teszik teljessé. Ahhoz, hogy az erdei, extrém terepeken is biztonságos legyen a haladás, az autó alján található alkatrészeket teljesen lefedték, így nem kell attól tartanunk, hogy a dimbes-dombos területeket ágak akadjanak a kocsi aljába, ezzel károsítva azt. Ennek a fedésnek további praktikuma, hogy egy izgalmasabb kalandtúra után, nem kell órákig alvázmosást végeznünk az autón, hogy a rátapadt sarat kikotorjuk alóla.

Amerikában már elkészült a háromtengelyes változat, mely hat kerékkel erősebb és gyorsabb, mint a hasonló paraméterekkel rendelkező német Mercedes-AMG G 63 6x6 modellje. VelociRaptor 6X6 az egyik legdurvább Ford F-150-es, amit valaha készítettek. A 3,5 literes Ecoboost turbómotor az alapmodelléhez képest magasabb teljesítményű, 600 lóerős darab.

Magyarországon hivatalos márkakereskedő partner a Ford Solymár, ahol nemcsak a Raptor BAJA, hanem a többi átalakított F-150-es modell is megtalálható.