Gyári új 2022-es Ford Ranger nettó 10 millió forint alatt? Igen, lehetséges!
A Ford egyszer a múltban megtervezte és megalkotta a Rangert, amely gyorsan az egyik legjobb haszonjárművé vált nem csak az USA-ban, hanem világszerte. Ha nettó 10 millió Ft alatt keresünk Rangert, akkor az XLT kivitel lehet a legjobb választás, mert remek extrákkal van tele, kinézetre is modern és trendi az alufelnikkel, bukócsövekkel és a sok-sok króm felülettel.
Minden Rangerben különféle turbómotorok találhatók, amelyek mérete 2,0 litertől 3,2 literig terjed. A 4x4-es és 4x2-es opciók is vegyesen kaphatóak többféle karosszériatípussal, beleértve a fülkés alvázat, a dupla fülkést, és még a terepre fókuszált Ford Ranger Wildtrak X-et és Ranger Raptort is.
Ez az áttekintés elsősorban a 2022-es Ford Ranger XLT (4x4) dupla kabinos modellre összpontosít.
Áttekintés
A Ford Ranger XLT hihetetlenül kényelmes utazást kínál mindenki számára, függetlenül attól, hogy milyen terepen tartózkodunk a járművel. Megfelelő üzemanyag-fogyasztással és kivételes, 3500 kg-os vontatási kapacitással rendelkezik. Biztonsági rendszerei és műszaki jellemzői is kiválóak, különösen az egyedülálló SYNC3 infotainment rendszert szeretnénk kiemelni.
Ezenkívül a Ford Ranger XLT-t FordPass Connect modemmel is felszerelték. Segítségével távolról figyelhetjük a házunkat, kinyithatjuk és bezárhatjuk az ajtókat, és akár messziről is beindíthatjuk a motort az utastér fűtéséhez vagy hűtéséhez. A FordPass alkalmazás számos egyéb funkcióval rendelkezik, amelyek jelentősen javítják az életminőséget, amennyiben hozzáférünk a távközlési hálózathoz.
Összességében a Ford Ranger XLT egy kiváló jármű, amely könnyedén megbirkózik minden kihívással.
Előnyei
- Az utazás hihetetlenül sima mindenféle útfelületen;
- Kényelmes az utastér és kiváló az infotainment rendszer;
- Figyelemre méltó biztonsági és vezetőtámogató funkciók;
Hátrányok
- Az üzemanyag-fogyasztás kissé eltérhet a kombinált gyári értékektől;
- Teleszkópos kormány nincs;
Mi van a 2022-es Ford Ranger XLT motorháztetője alatt?
A Ford Ranger XLT típusnak több féle motorválasztéka van. Választhatunk 3,2 literes öthengeres motorral és hat fokozatú manuális váltóval szerelt modellt, vagy egy valamivel hatékonyabb, 2,0 literes bi-turbós négyhengeres motort szintén 6 fokozatú manuális váltóval, vagy 10 fokozatú automata váltóval.
Eldönthetjük, hogy melyik a szimpatikusabb a számunkra, de mi a kézi sebességváltót javasoljuk, mivel ezek általában megbízhatóbbak. Szerencsére a Ford Ranger XLT automata sebességváltója sem okozhat gondot, hacsak nem gyakran használjuk a járművet vontatásra.
A 3.2 literes motor 3000-es fordulatszámon 157 kW-os teljesítményt (213 LE) produkál, amely páratlan a fő riválisainál, csúcsnyomatéka pedig 500 Nm 1750 és 2000 ford./perc között. A 2.0-s bi-turbo motor 125 kw (170 LE) teljesítményt ad le, nyomatéka pedig 405 NM.
Mennyi üzemanyagot fogyaszt a 2022-es Ford Ranger XLT?
A Ford Ranger soha nem volt kifejezetten üzemanyag-hatékony pick-up, de az újabb modellek némi javulást mutatnak. Az állítólagos kombinált üzemanyag-fogyasztás a 3.2-es motor esetében manuális sebességváltó esetén 8,4 l/100 km. Mindeközben az automata sebességváltóval 8,9-et is megeszik. Ugyanez a 2.0-s motor esetében 8,3 illetve 8,7 liter 100 kilométerre vetítve.
A 80 literes üzemanyagtartállyal rendelkező Ford Ranger XLT elméleti hatótávja körülbelül 900-950 km az utántöltések között. A gyakorlatban azonban az üzemanyag-fogyasztás 10 és 11 liter között mozog 100 km-enként. A középkonzolon található fedélzeti számítógép pontos, így a rá hivatkozás hasznos lehet, ha valaha is hosszú utat szeretnénk tervezni.
Melyek a 2022-es Ford Ranger külső tervezési jellemzői?
Kevés autóipari cég tervez olyan vonzó megjelenésű járműveket, mint a Ford, és ez alól a Ford Ranger XLT sem kivétel. Ez az autó nagy teljesítményű LED-es fényszórókkal, 17 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákkal, 18 hüvelykesre bővíthető, valamint krómozott külső csomagtérajtó fogantyúkkal és tükrökkel rendelkezik.
A Ford Ranger XLT első és hátsó sárvédővel, biztonsági üveggel, fekete oldallépcsőkkel, vonóhoroggal, valamint hátsó és első lökhárítóval is rendelkezik. Ezenkívül 800 mm-es vízi gázolóképességgel is rendelkezik.
Mit találhatunk a kabin belsejében?
A Ford Ranger XLT belseje viszonylag jó minőségű, még pick-up mércével is. Ezenkívül rendkívül funkcionális és a célnak megfelelő. Sajnos a kormánykeréken nincs teleszkópos beállítási lehetőség.
A vezetőülés hat irányban manuálisan állítható, és nagyon jól megtámasztja a derekunkat a hosszú utakon. A többi ülésből sajnos hiányzik ez a funkció, de ugyanolyan kényelmesek azok is. Választhatunk bőrbetétes üléseket is.
A Ford Ranger XLT bőrbevonatú kormánykereke kellemes tapintású, a műszerfalon pedig az analóg tekerőgombok mellett digitális színes kijelzőket találhatunk. Az infotainment rendszer rengeteg hasznos információt hordoz, de a kijelzett információ talán kicsinek tűnik, ha egy pillantást vetünk a kijelzőre.
Ugyanez vonatkozik a konzol többi gombjára is. Bár ergonómikus kialakításúak, használatuk kissé kényelmetlen.
A Ford Ranger XLT utasterében megfelelő méretű kesztyűtartó található, minden ajtóban széles az ajtózseb, a központi kartámasz alatt pedig egy nagy méretű tárolórekesz található.
A hátsó ülés előtti lábtér és az afeletti tér elegendő helyet biztosít a nagy méretű srácok számára. Más pick-upokban megszokottakhoz képest ez a jármű nagyobb váll- és térdteret kínál. Ezenkívül a lehajtható kartámaszon van néhány pohártartó, az üléseken pedig hátsó zsebek találhatók az extra tárolás érdekében.
Technikai jellemzők
A Ford Ranger XLT SYNC3 8 hüvelykes infotainment rendszere CD-lejátszóval, rádióval, Bluetooth-szal és USB-vel is rendelkezik. Világos felhasználói felülettel rendelkezik, így útközben is jól látható.
Ez a rendszer a szokásos Apple CarPlay és Android Auto funkciókat is tartalmazza. Ezenkívül a Ford Ranger XLT hat hangszórós sztereó hangrendszere kiváló hangminőséget biztosít, a tolatókamera pedig megfelelő felbontású.
Ezeket a funkciókat tovább erősíti a FordPass Connect Modem, amely lehetővé teszi az autó zárását és távoli indítását. A FordPass alkalmazás egy praktikus járműkeresővel is rendelkezik, arra az esetre, ha elfelejtenénk, hol parkoltuk le a kocsit.
A terhelhetőség
A jármű raktere 1549 mm hosszú és 1560 mm széles. Az ívek között mindössze 1139 mm széles. Ezen kívül ennek a járműnek a maximális hasznos teherbírása 1106 kg, vontatási kapacitása pedig 3500 kg.
Biztonsági és vezetéstámogató rendszerek
A Ford Ranger XLT a biztonsági és vezetőtámogató rendszerek széles skálájával rendelkezik.
Az első figyelemre méltó biztonsági rendszer az autonóm vészfékezés gyalogosvédelemmel. Ez a rendszer akkor működik, amikor 3,6 km/h fölé megy a sebesség, és érzékeli, ha az előttünk haladó autó váratlanul megáll, vagy ha gyalogos lép az útra. Ha nem fékezünk, akkor a Ford Ranger XLT automatikusan elvégzi ezt helyettünk.
Minden Ford Ranger rendelkezik jelzőtábla-felismerő rendszerrel, amely lehetővé teszi a sebesség szabályozását és az útra való összpontosítást. Az előre néző kamerával működik az aktuális sebességkorlátozás észlelésére. Ha aktív, megjeleníti a műszercsoporton, és vizuális figyelmeztetést ad, ha túllépjük ezt az értéket.
A sávtartó segéd hasznos lehet hosszú utakon. Érzékeli az útburkolati jeleket, és figyelmeztet bennünket, ha véletlenül kiléptünk a sávból. Ha továbbra is elhagyjuk a sávunkat, ez a rendszer visszairányít minket a Ford Ranger XLT kormány vezérlésével.
Ez persze csak néhány példa a számos funkcióból, ami rendelkezésre áll. Íme a legfontosabb biztonsági és vezetőtámogató rendszerek listája, amelyeket a Ford Ranger XLT-n megtalálhatunk:
- Adaptív sebességtartó automatika
- Blokkolásgátló rendszer
- Állítható sebességhatároló
- Vezetői sérülésfigyelő
- Vészhelyzeti asszisztens, fékasszisztens és féklámpa
- Lejtmenet asszisztens és hegymenet vezérlő
- Parkolásérzékelők és aktív parkolási asszisztens
- E-reteszelő hátsó differenciálmű
- Borulásgátló
Hogy vezessük a 2022-es Ford Ranger XLT-t?
Nincs még egy létravázas, hátsó szárnyrugós igásló, amely úgy tudná meglovagolni a zúzottköves felületeket, vagy a kemény tereppályákat, mint a Ford Ranger XLT. Ebben az osztályban egyetlen másik autó sem hasonlítható össze azzal a tapasztalattal, amit ennek a járműnek a vezetése során szerezhetünk.
Vezetés közben kényelmesen és magasan ülünk. A teleszkópos kormánykerék hiánya egyeseket zavarhat, de a legtöbben észre sem veszik. Ezenkívül a városi és országúti vezetés is örömteli a Ford Ranger XLT-vel. Az elektromos szervokormány igen érzékeny.
Ez a pick-up lágy felfüggesztéssel rendelkezik, így a karosszéria lengése, mozgása enyhe, amikor kanyarodunk a járművel, beleértve az időnkénti fel-le mozgásokat is. Ennek ellenére ez az imbolygás elég gyorsan rendeződik. A Ford Ranger XLT annyira kényelmes és csendes, hogy ezeket a dolgokat talán észre sem vesszük.
A 2.0-s motort soha nem érezhetjük túlterheltnek, ami lenyűgöző, tekintve, hogy a Ford Ranger XLT nehezebb és nagyobb, mint kategóriája többi járműve. Az üzemanyag-fogyasztás hosszú vezetés után a gyakorlatban átlagosan 10,4 liter 100 km-en, de elég gyakran 10 liter alá csökkenthető.
Összességében az utazás nagyon sima vele a durva utakon és más tereppályákon, de még jobb a sima utakon. A Ford Ranger XLT gázkarja nem túl érzékeny, a sebességváltó karja pedig kellemes és szilárd.
Mennyibe kerül a 2022-es Ford Ranger XLT?
A Ford Ranger XLT 2.0 duplakabinos (4x4) változat már nettó 10 millió Forint alatt elérhető az Autócentrum Szabó Csoport kínálatában (www.autocentrumszabo.hu/onlineauto).
Az alapfelszereltségű Ford Ranger XLT többek között 17 colos könnyűfém keréktárcsákat, bi-LED fényszórókat, esőérzékelős ablaktörlőket, biztonsági üveget és oldallépcsőket is tartalmaz.
A Ford Ranger belsejében egy 8 hüvelykes érintőképernyő található tolatókamerával, felszerelték kétzónás klímaberendezéssel, valamint több 12 V-os aljzathoz való hozzáférés is van benne arra az esetre, ha egy eszközt áram alá helyeznénk.
Figyelemreméltó, hogy számos márkakereskedés kínálatában több fontos felszerelés is csak az alapár felett, fizetett extraként vásárolható meg a járműhöz. Ilyenek, pl. az ICE csomag (AM/FM rádió + DAB + SYNC3, TMC+RDS, + 2 db USB csatlakozó + SD kártya port), melynek ára általában 130 000 Ft + Áfa, azután a pótkerék a legtöbb kereskedésben 15 ezer Ft + Áfa, a vonóhorog általában 125 000 Ft + Áfa, az XLT funkcionális csomag (fűthető vezető- és utasülés-, hátsó krómozott lökhárító) pedig általában 60 000 Ft + Áfa összegért vásárolható meg. Ez így együtt 330 ezer Ft + Áfa, közel bruttó 420 ezer Ft. Az Autócentrum Szabó Csoport ezen sorok írásakor érvényes ajánlatában a 2.0-s dízel motorral felszerelt Ranger XLT nettó 9 millió 290 ezer Forintos alapára ezeket az extrákat is mind tartalmazza!
Jó vétel lehet a 2022-es Ford Ranger XLT?
Senki sem bánja meg, ha megvásárolta a duplakabinos Ford Ranger XLT-t. Számos díjat nyert, köztük „Az év duplakabinos autója” díjat a Drive-tól, vagy „A legjobb ár-érték arányú trendi autó” díjat a Money Magazine-tól.
Ha új pick-up-ot szeretnénk vásárolni a következő években, fontoljuk meg a Ford Ranger XLT vásárlását. Nem számít, hogy teljesítmény-központú, vagy csupán családi autót keresünk, a Ford Ranger XLT minden szerepben kiválóan működik, és soha nem fog a számunkra csalódást okozni.
Szerző: Rucz Lajos (fordforum.hu)