A Ford Ranger története

A Ford gyár 1948 óta gyártja a személy-gépkocsiktól független, teherjármű-sorozatát. Ebben találhatóak meg a kis-haszonjárművek, könnyű és középnehéz teherautók.

Az egyik legsikeresebb sorozatuk a Ranger, mely külső is azt hirdeti „Én vagyok a király!” A rengeteg króm, cső és külső díszítés teszi egyedivé és monumentálissá. 

1982 közepe
Az USA piacán egyre jobban elterjednek a japán pickupok,

így a Fordnak is lépnie kell, hogy a hazai vásárlókat visszaszerezze. Régi Courier modelljét felváltja a Ranger. Hamar népszerűvé válik, mivel nagyjából a Courier méreteivel megegyezik, kétfajta hosszúságú rakfelülettel rendelkezik, formavilága pedig az F sorozatokhoz hasonló.

Kétféle tengelytávval készül, elsőként 2.3 literes, négyhengeres, 80 lóerős motort kap, majd a választékot kibővítik 2.8-as, hathengeres, 115 lóerős hajtóművel.

Európában és az USA piacán kívül még további két négyhengeres aggregáttal kaphatóak a járművek, a kétliteres 72 lóerős, benzines, ill. a 2.3 literes 59 lóerős dízel motorral. Ezek négy-öt fokozatú manuális váltóval, vagy háromfokozatú automata váltóval voltak rendelhetőek. Összkerékhajtású modellek is kaphatóak voltak.

1985

Ekkor az ötsebességes kézi váltó már alapfelszereltségként kapható, és 1985-ben jelent meg extraként az új négyfokozatú automata váltó.

A benzines 2.3 literes motor karburátorát befecskendezésesre cserélték, így 10 lóerővel nőtt a teljesítmény. Ekkor került bevezetésre a sportfelfüggesztéssel, nagyobb gumikkal, fotelülésekkel felszerelt, kéttónusú fényezésű STX modell.

1986

Az elavult 2.8 literes, porlasztós motor helyett egy V6-os 2.9 literes injektoros, 140 lóerős aggregát kerülhetett az autóba. Ebben az évben kezdték el árusítani a SuperCab modellt, mely hosszabbított kabinnal rendelkezett, benne a rendelhető, kihajtható hátsó üléssel.

1988

GT felszereltségű modellek megjelenésének éve.

Az európai piacon 86 lóerős turbódízel változatok is forgalomba kerültek.

1989

Az amerikai Rangerek áramvonalasabb orr-részt kaptak és a műszerfalban lévő kesztyűtartó űrtartalma is megnőtt. Kicserélték az elavult dizájnú műszerfalat, ülés- és ajtókárpitokat. A 2.3 literes, négyhengeres aggregát 10 lóerővel lett erősebb, így kereken 100 lóerőssé vált. Emellett még kaphatóak voltak a modellek 2.9 literes V6-os 140 literes motorral is.

1990

Ebben az évben megszűnik a GT változat, azonban a 160 lóerős, négyliteres V6-os motor kerül be a másik két aggregát mellé.

1991

Új sport modellt mutatnak be. A két-kerék hajtású autókhoz rendelhető volt 140 lóerős, V6-os háromliteres aggregát is. De megmaradt emellett az ugyanekkora teljesítményre képes 2.9 literes változat, mely 1993-ig volt rendelhető a 4x4-es modellekhez.

1993

Megváltozik a karosszéria.

1994

Izmosodnak a motorok, nő a biztonság. A 2.3 literes motor teljesítménye 112 lóerőre emelkedik, míg a háromliteres aggregát már 145 lóerős teljesítményre képes. Ajtókba oldalsó ütközésgátlók kerülnek.

A kocsik orra kerekebb formájú lesz, új lámpatesteket kapnak a modellek. Megújul a műszerfal, friss kárpitok és ülésformák kerülnek a járművekbe. Megjelennek az XL, XL Sport, XLT, STX felszereltségű változatok.

Az év közepén debütál a normál-kabinos Splash modell és ugyanekkor kerülnek fel a kocsik hátuljára a harmadik féklámpák is.

1995

Alap tartozék a vezetőoldali légzsák. A négykerekes blokkolásgátló már kapható, de extraként.

1996

Az XL Sport változatot egy időre kivonják a gyártásból. Extraként újabb kiegészítők rendelhetők a Rangerekbe, például az utasoldali frontlégzsák, mely kikapcsolható gyerekülés elhelyezése esetén.

1998

Az amerikai modellekben hatalmas változás a belső utastér növekedése azáltal, hogy a normál-kabinos járművel tengelytávja 9 cm-el megnyúlt. A SuperCab változatban a két hátsókulcsos hátsó ajtó tűnt fel, mely egyedivé tette a modellt a pick-up-ok piacán. Kényelmesebbek lettek az ülések és a felfüggesztéseken is javítottak, így növelték a bent ülők komfortérzetét.

A 2.3 literes motort felváltotta a 2.5 literes kedvezőbb fogyasztású és kisebb káros anyag kibocsátású darab.

Ekkor mutatták be a Ranger EV modellt, mely 90 lóerős elektromos motor mozgatott. Egy töltéssel 50-80 km-t tudott megtenni, max. 120 km/h sebességgel. Menet közben a fékezési energiát is betáplálták az akkumulátorba.

Európában a Mazda-B típusára alapozott Ranger kerül ekkor forgalomba.

1999

A Splash modell megszűnik, viszont visszatér az XL Sport és az XLT Sport modell.

Az XLT verzióban alap a légkondi. Ekkortól már többféle üzemanyaggal is működtethető a háromliteres V6-os motor. (benzinnel, metanollal, vagy a kettő kombinációjával)

2000

Ez év végén az amerikai Rangerek megújultak. Széles karosszéria kínálat mellett háromféle motorból válogathattak a vásárlók. Ismét kapható volt a 2.3-as 143 lóerős négyhengeres, vagy megvásárolható volt a háromliteres 154 lóerős V6-os, újdonságként pedig a négyliteres 207 lóerős V6-os motor került az autókba, melyeket tetszőlegesen automata ( ötfokozatú), vagy manuális váltóval is rendelhettek.

A fékekhez alapból tartozott blokkolásgátló.

A két- és négy-kerék meghajtású járművek mindegyike választható volt Edge felszereltséggel is.

2002

Európai modellváltás éve. Ez év őszén frissítették a külső megjelenést, az autók orra átalakult. Valamint ezek az autók is alapból megkapták a blokkolásgátló rendszert. A Mazda-B szériájára épült járművek 2,5 literes soros négyhengeres, 84 ill. 109 lóerős turbódízel aggregátokkal készültek.

Háromféle karosszéria változat volt elérhető: Kétszemélyes rövid-kabinos (hátsóhajtású, 84 lóerős), 2+2 üléses kétajtós, nyújtott kabinos (összkerékhajtású, 109 lóerős), ötszemélyes, négyajtós dupla kabinos (összkerékhajtású 109 lóerős)

2003

Amerikában újdonságként megjelenik a nagyméretű, krómozott hűtőrács, és az egymással szemben nyíló ajtókkal ellátott nyújtott kabin. A változó utasbiztonsági előírások miatt meg kellett változtatni az első ülések kialakítását.

2006

Európai modellek szerkesztési bázisa módosul, a Mazda B-szériáját felváltotta a BT-50 sorozat.

Az erre alapozott új Rangert kapcsolható összkerékhajtással látták el – egyébként hátsókerék-hajtású volt. Ekkortól kapható a 143 lóerős 2,5-ös TDCi motor és a 156 lóerős háromliteres TDCi aggregát (soros négyhengeres dízelek)

2007

Kisebb dizájn módosulás történt az európai modelleknél.

2009

Amerikában már nem gyártják a háromliteres hajtóművet, így csak a 2.3-as és a négyliteres maradt (143 és 207 lóerővel), az F-150-es modell megkapta a 2009-es év pickup-ja címet. Ebben az évben a karosszéria nagy szilárdságú, de mégis könnyű lett, míg az üzemeltetési költsége felülmúlhatatlanul gazdaságos. Európában ugyanebben az évben formájában újult meg a Ranger.

2011

Ebben az évben a fényszórók, első krómozott hűtőmaszk átalakítása történik meg, valamint a Ford dizájnerei újrarajzolják a motorháztetőt, a lökhárítót, és a hosszú plató végén található lámpatestek búráit is. Az új modellek színre-fújt bukócsöveket, fényes oldallépcsőket és alumínium tetősínt kaptak.

A Wildtrak modellek LED-es irányjelzővel, hatalmas króm visszapillantó tükörrel és a sárvédőkön elhelyezett Ranger felirattal is kiegészülnek.

Praktikus újítás a zárható, eső ellen is kiváló védelmet nyújtó plató roló. Hosszított és normál kabinmérettel is kapható volt az autó. Az erőteljes külső megjelenést tovább fokozhattuk, ha a két egyedi szín közül választva rendeltük meg Rangerünket, A Chilli Orange és a Passion Red igazán feltűnővé és nem mindennapivá tették kocsinkat.

Új motort is kaptak a modellek, háromliteres turbódízel 156 lóerővel rendelkezik, mely nem túl sok, de akár kétezres fordulatnál is van ereje.

2014

A Ford új négy-kerékhajtás rendszert készített a Ranger számára és tovább erősítette a motorválasztékot.

Megnövelték a platótérfogatot, lejtmenet szabályozást és hegymenet elindulási segítséget kapott, valamint hatfokozatú sebességváltót.

A haszongépjármű tulajdonságok mellett a belső kialakítás személyautókhoz hasonló élményt nyújtott, biztonságos és kényelmes kialakítást kapott az utastér. Rengeteg elektronika segíti a biztonságos vezetést, mint például a borulásgátló, vészfékrásegítő, utánfutó-kilengés csillapítás, kipörgés-gátló, elektronikus menetstabilizáló rendszer.

Nem hagyhatjuk szó nélkül a belső térben helyet kapott kommunikációs eszközöket sem, ilyen a Bluethoot, USB csatlakozó, és rádió CD/SD navigációs rendszer. Egyes modellekben a kétzónás klíma, nagyméretű és többfunkciós kijelző, 8 irányba állítható vezetőülés deréktámasszal és a tolatóradar már csak hab a tortán a teljes kényelemhez.

Ebben az évben XL, XLT, Limited és Wildtrak modellek voltak elérhetőek a vásárlók számára, melyeket 2.2 literes Duratorq TDCi 150 lóerős és 3.2 literes TDCi 200 lóerős motorral gyártottak.

Rengeteg kiegészítő is megvásárolható volt a kínálatban. Felépítmények, kerékpártartó, kerékőr, széltető, kiegészítő üzemanyag tüzelésű állófűtés, kemény, lágy platózárók és még számos egyéb apróság.

2015

Kiváló üzemanyag hatékonyság, nagy munkabírás, utaskényelem és csúcstechnológia. Ezek jellemzik a napjainkban kapható Ranger modelleket.

2016 február

Merész, új dizájn, élvonalbeli technológia és még alacsonyabb üzemanyag fogyasztást értek el a 2016-ban bemutatott Ranger modellek.

Kategóriájában első gázlómélységgel rendelkezik az új modell, még jobb vontató- és szállítókapacitással. A Wildtrack modellek egyedi megjelenését tovább fokozza a trapéz alakú hűtőrács sötétszürke, metál fényezése, mely az autó több pontján is visszaköszön. További egyedi dizájn jellemzi a szögletes ködfényszórókat, 18 colos könnyűfém keréktárcsákat is.

Az új Pride Orange metálfényezése szinte vonzza a tekintetet,

ezzel az autóval nem tudsz elbújni a tömegben.

A belső térben is visszaköszön a narancssárga árnyalat, így teszi sportossá az utasteret. Itt is találunk meglepetést, hiszen a nyolc irányba fordítható vezetőülés mellett, 8 colos érintőképernyő, két színes digitális kijelző segíti az utazást még kényelmesebbé tenni.

2.2 literes TDCi motorok 130 és 160 lóerős változatban is kaphatóak, valamint tovább bővült a kínálat a 3.2 literes, öthengeres, 200 lóerős TDCi egységgel is.

A technológiai újítások is helyet kaptak a Wildtrack-ban, így a hangvezérlésű SYNC 2 rendszer, melynek 8 colos színes kijelzője segít a könnyű menükezelésben. Valamint a vezetési élményt és a biztonságot fokozó sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és sávtartó asszisztens, első-hátsó parkolóasszisztens, tolatókamera, adaptív sebességtartó automatika, elektronikus stabilitásprogram.

 

Weblapunk sütiket (cookies) alkalmaz. Bővebben a sütikről itt olvashatsz >