Dakar 2020 Összefoglaló a Ford Ranger szemszögéből

2020-ban 41. alkalommal került megrendezésre a DAKAR rali, melyet most először Szaúd-Arábiában tartottak meg. Tizenkét embert próbáló szakaszon kellett a 351 nevező versenyzőnek megmérettetnie magát és járműveiket.

A versenyzők január 5-én rajtoltak el Dzsidda városából, hogy megtegyék a 7900 km-es teljes távot, mely speciális szakaszokkal volt teletűzdelve, így a világ legnagyobb homoksivatagján is át kellett küzdeniük magukat az indulóknak.

Ebben az évben magyar versenyző nem indult a ralin, azonban a Formula-1-ből jól ismert pilóta, Fernando Alonso sok magyar szurkoló számára így is érdekessé tette a versenyt. Egyébként az indulók között 13 női versenyző is volt, a férfiak közül pedig kiemelnénk a legfiatalabb 18 éves és a legidősebb 73 éves vezetőt, akik derekasan küzdötték végig a szakaszokat.

Sajnálatos módon, ahogyan minden évben, a 2020-as Dakar ralinak is volt halálos áldozata. Január 12-én a portugál Paulo Goncalves vesztette életét súlyos motoros balesetben. 

A Ford Ranger idén is képviseltette magát a megmérettetésen

és bár a végső eredmények fényében a Toyota és a Mini mindent vitt, azért a Ford csapat is rengeteg új tapasztalatra tett szert a verseny során.

Tomas Ourednicek és David Kripal volt az idei Ford Ranger cseh csapat legénysége, akik egy Ford Ranger-T modellel vágtak neki a futamoknak. Már a verseny helyszínére érkezés sem volt egyszerű a csapat számára, hiszen az utazás során is merültek fel problémák (lekésték a csatlakozást, stb.), de ezt még az is tetézte, hogy az egyik szerelőjük az érkezés után nem sokkal súlyos fejsérülést szenvedett, így kórházban kellett kezelni. A verseny előtti tesztek azonban a korábbi problémák ellenére kiválóan sikerültek, a sofőrök nem győzték dicsérni a Ford új motorját és a Goodyear abroncsok szokatlanul jól működtek a rendkívül puha, homokos talajon.

A verseny jól indult a Ford Ranger számára, azonban már a 2. szakaszban történt egy váratlan esemény, tüzet fogott a pótkerék, melyet még időben sikerült eltávolítani az autóról, így folytathatták útjukat.

A további szakaszokban voltak kisebb-nagyobb hibák, melyeket a szerelők hatalmas erőfeszítésének köszönhetően orvosolni tudtak. Például két napos rémálom után, mikor már úgy látszott, hogy nem tudják a versenyt folytatni, a 7. szakaszt szinte teljesen átépített autóval tudták elkezdeni.

A verseny végső megmérettetésén a 12. szakaszban hűtőventilátor és sebességváltó problémák léptek fel, de végül a csapat kijavította a hibákat és a 2020-as DAKAR ralit összesítésben a 37. helyen fejezte be a Ford Ranger Ultimate Dakar-

 

Weblapunk sütiket (cookies) alkalmaz. Bővebben a sütikről itt olvashatsz >