A Ford Ranger nyerte a pickupok Bajnokok Ligáját
A Nemzetközi Pickup Award 2020 (IPUA) idei győztese a Ford Ranger lett. De mi az oka annak, hogy a nyers erő és az intelligencia ötvözete jobban teljesített a szoros versenyen, és elvitte a trófeát a többiek motorháztetője elől? Legújabb blogbejegyzésünkből kiderül.
Nemzetközi díjak, sikeres verseny
Kétévente rendezik meg a pickupok rangos világversenyét, az IPUA-t, amit idén rendkívül szoros versenyben az új Ford Ranger nyert, 2013 után másodszorra. A verseny egyébként egy háromnapos megmérettetés, ahol gigászi autók mérkőznek egymással rengeteg kategóriában, sok szempontrendszerrel. Az ötödik ilyen megmérettetésen a Ranger az új Mitsubishi L200-at, a Nissan Navarát, a Renault Alaskát és a Toyota Hiluxot utasította a csomagtere mögé. A díjat egy 18 fős zsűri szavazta meg, 78 pontot adtak a győztes autónak. A második helyre a Toyota dübörgött be 72 ponttal.
Az új Ranger új, tisztább és zöldebb hajtáslánccal rendelkezik, mint a piacon elérhető bármelyik konkurense, ezen kívül számos egyedi műszaki és biztonsági megoldást alkalmaz. Nem véletlen, hogy 2019-ben a Solutrans rendezvényén is rangos kitüntetésben részesült. Ennél az elismerésnél a fenntarthatósági szempontok is fontos szerepet játszanak.
De mit is vizsgálnak az IPUA esetében?
Az egyes járműveknél a hajtáslánc hatékonyságát, a rakodótér nagyságát, a vezető és utasának kényelmét, valamint biztonságát nézték. És persze nem utolsó sorban az üzemeltetés összköltségét. Ha úgy vesszük, erőátvitelben, teherbírásban, biztonságban és kényelemben mind maga után utasította a versenytársakat a Ford Ranger, ezzel pedig megint bebizonyította, hogy Európa csúcsán található. Mindezeken kívül egyébként számos intelligens és innovatív megoldást tudhat magáénak. Ilyen például többek között a táblafelismerő, a sávtartást megkönnyítő rendszere, a parkolóradar, a visszagurulás-gátló és még sorolhatnánk.
A beépített wifivel bárki kapcsolódhat az internetre, de a valós idejű navigációs rendszere miatt is sokan szeretik. Az új Ford Ranger egyszerre eszes és erős, akár egy tonnát is magával visz a hátán, de 3,5-öt is gond nélkül elhúz. Ez az erő magasszintű biztonsági megoldásokkal, nagy teljesítményű motorral, tökéletes fedélzeti számítógéppel hangolódott össze. Terepen is megbízható kocsi: sebességváltóján semmilyen körülmény nem fog ki, egy 80 centis gázló pedig meg sem kottyan neki.