Blog - Ranger Klub 8/10

Sokak számára az autófólia nem jelent mást, mint a sötétített üvegezés. Pedig az autófóliázásnak több fajtáját kell megkülönböztetnünk. Cikkünkben az autóüveg fóliázás rejtelmeibe vezetjük be az olvasót. Az ablakokon alkalmazott üvegfóliákról mindenkinek elsősorban a sötétített üveges, a belső utastérbe beláthatatlan maffiavezéreket szállító autók jutnak eszükbe. Pedig az üvegfóliázás nem feltétlenül arról szól, hogy kizárjuk a kíváncsi tekinteteket a gépkocsiból, hanem egyéb, praktikus miértjei is vannak használatának.


Mint az a korábbi cikkünkben ígértünk, most veletek együtt megfejtjük a gumikon található titkos jelzéseket. Ezzel talán sikerül mindenki számára hasznos tudást átadnunk, így megkönnyítve a gumiabroncs választását. Nem megfelelő gumi méret használata esetén előfordulhat, hogy nem tudjuk felszerelni az autónk kerekeire azt. Esetleg a túl széles abroncs hozzáérhet a karosszériához, de akár megváltozhat gépkocsink menettulajdonsága is. 


Nincs olyan gépjármű átalakítás, amelyet ne kellene dokumentálni. Ez lehet műbizonylat, jóváhagyási jelzés vagy a forgalmi engedélybe való bejegyzés. Nem minden esetben kell műszaki vizsgát tenni egy-egy átalakítás kapcsán. Példának okáért a hátsó ablakon lévő sötétítő fólia felhelyezése sem műszaki vizsga köteles átalakítás, csupán a jogszerű használatot kell igazolni. Ezzel ellentétben azonban a vonóhorog beszerelése nem igényel ugyan hatósági engedélyeztetést, viszont műszaki vizsgára el kell vinni a gépkocsit.

 


Bár a mai pick up autók belső utastere igazán kényelmes és elég helyet biztosít a benne utazók számára, mégis egy hosszabb utazás, nagyobb mennyiségű kényes anyag szállítása során szükséges lehet a fedett raktér. Természetesen nekünk kell eldöntenünk, hogy egy teljes felépítményt akarunk gépkocsinkra szereltetni, vagy megelégszünk a platófedél/ponyva használatával.


Egy átlag autós keveset foglalkozik gépjárműve gumiabroncsával azon kívül, hogy a téli és nyári gumikat cserélgetjük az évszaknak megfelelően. Sokan esküsznek a négy évszakos gumira, így még félévente sem ellenőrzik a gumiabroncsok állapotát. Ritkán ellenőrizzük a keréknyomást, és arra sem nagyon vesszük a fáradságot, hogy egy nagyobb túra előtt terepgumira váltsunk. Persze ez nem mindenkire igaz!